2022-02-15 13:35:57 Dan sigurnijeg interneta Povodom Dana sigurnijeg interneta koji se obilježava 8.veljače, u našoj školi svi razredni odjeli od 1. do 8. razreda su tijekom cijelog tjedna sa svojim razrednicima obilježavali ovaj dan. Nove generacije žive s internetom pa je važnost informiranja o ovoj temi svake godine sve bitnija. Naša djeca tijekom cijele godine dobivaju mnoštvo informacija od učitelja kako sigurno koristiti internet, ali ovaj tjedan je bila prigoda da se svi na razne načine posvete ovoj važnoj temi. Svaki je razrednik prema potrebama i uzrastu osmislio niz edukativnih i zanimljivih aktivnosti. U mnogim razrednim odjelima razrednici su osmisli zabavne aktvnosti i igre koje su učenicima uvijek najdaraži oblik učenja. Naši prvašići, 1.a obilježili su Dan sigurnijeg interneta. Iako tek prvašići, svi učenici pokazali su veliko znanje u poznavanju Interneta, opasnih „stvari“ ali zabavnih i poučnih trenutaka za koje možemo koristiti Internet. Na nastavnim satovima razgovorom, primjerima i kvizovima učili su o pravilima korištenja Interneta, bontonu, e-porukama. Internet svakodnevno koriste u svim nastavnim predmetima pa je zaključak bio da uz Internet puno učimo. Prisjetili su se i zaboravljenih igara: nakon računalne igre Tic-Tac-Toe istu su igrali bez Interneta: Križić-kružić. Evo nekoliko zanimljivih odgovora prvašića na pitanje ŠTO JE TO Internet?
U razrednoj nastavi učenici 2.a obilježili su Dan sigurnijeg Interneta učeći o zaštiti svojih osobnih podataka na Internetu i odgovornom korištenju Interneta, kroz edukativne prezentacije i kviz znanja. Svoje znanje i kreativnost učenici su iskazali i osmišljavanjem vlastitog loga za upozorenje od opasnosti koje krije Internet. Učenici 3. a su Dan sigurnijeg interneta obilježili radionicom Moj prijatelj projekta Pet za net. Kroz radionicu razgovarali smo o sličnostima i razlikama između komunikacije u stvarnome i virtualnom svijetu. Osvijestili smo opasnosti koje postoje u komunikaciji s nepoznatim osobama na internetu i njihovom lažnom predstavljanju na socijalnim mrežama. Učenici su prepoznali opasnosti u takvoj komunikaciji i sami zaključili da se u takvom slučaju moraju obratiti odraslim osobama. Upoznali smo učenike kako postoje i institucije kojima se mogu obratiti za pomoć (RED BUTTON). Učenici su na kraju sata sa zanimanjem pogledali kratke dječje video uratke koji upozoravaju na opasnosti komunikacije s nepoznatim osobama na internetu. U 3.b razredu je održana radionica Pametno odluči, zabavi se i nauči (Izrađeno u projektu Pet za net, sufinanciranom od strane Europskog socijalnog fonda 2014. godine). S učenicima se razgovaralo o primjeni interneta u školi i kod kuće te igranju igara na internetu. Pogledali su i crtani film Avanture Lee i Kim te raspravljali o opasnostima i posljedicama viđenima u tome filmu. Upoznali se s oznakama za igre primjerene njihovoj dobi.Učenici su crtali scenu iz filma koja im se najviše svidjela, rješavali kviz kako bi saznali u kolikoj su mjeri sigurni na internetu te odigrali igricu ESCAPE ROOM. U 4. a učenici su gledali video na temu: Uzoran stanovnik interneta. S roditeljima su preko virtualne učionice podijeljeni sadržaji Modula 2 i Obiteljski vodič za digitalnu dobrobit kao i linkovi kviza o poznavanju i prepoznavanju opasnosti s interneta ( za djecu i za roditelje). Učenici 4. c su prigodnom Pjesmom računala i stihom „O, ti moje najdraže osobno računalo…“ . Razgovorali su o sigurnosti na internetu te na koje sve opasnosti tamo nailaze. Izrađivali su strip u kojem su likovi računalni miš i domaći miš te za kraj odigrali kviz i izradili e- Bonton. Na satu razrednika sproveli su kratku anketu o internetu te utvrdili da svi učenici 4.c razreda svakodnevno koriste Internet, da njih 70% ima svoje osobne korisničke račune, njih 35% koristi korisničke račune roditelja, a njih 85% ima svoj profil na nekoj društvenoj mreži.
U 5.a, 5.b i 6.c proveden je niz aktivnosti: izrada umnih mapa o internetu i rasprava- s učenicima je pokrenut razgovor o njihovim svakodnevnim navikama vezanima uz internet, ali i mogućim opasnostima te razredno istraživanje - učenici su odgovarali na deset (DA/NE) pitanja te su zatim, sukladno broju bodova, mogli saznati u kolikoj su mjeri sigurni „online“. Potaknuti svime što su na satu odradili, učenici su zaključili da je ponekad teže nekom uputiti lijepu riječ nego ružnu riječ, naročito putem Interneta. Stoga su učenici za kraj jedni drugima pisali lijepe, ljubazne, motivirajuće poruke. Učenici 6.b su najprije rješavali kviz o sigurnom korištenju interneta, prebrojili su svoje točne odgovore i dobili povratnu informaciju o rješenjima. Nakon toga napravili su u Microsoft word alatu mali plakat pod nazivom 5 savjeta za sigurnu uporabu interneta. Učenici 6.a razgovarali se o sigurnosti na internetu osobito o procjenjivanju koje informacije i sadržaje mogu dijeliti na internetu, a koje predstavljaju rizik. Rješavali su kvizove i dobili niz savjeta koji su bili napisani na papiru - jedan od važnih savjeta je bio i kako osmisliti sigurnu zaporku. Učenici su u Teams-u rješavali kviz u kojem su mogli osvojiti nagrade. Učenici 7.a i 7.b razreda su na Satu razrednog odjela pogledali interaktivnu prezentaciju putem koje su iščitavali najčešća pitanja svojih vršnjaka vezana uz internet te odgovore stručnjaka. Prezentacija se dotakla i teme e-nasilja što je bila prigoda da učenici ponove što se sve smatra e-nasiljem. Pogledali su i video s pet najvažnij savjeta za sigurniji internet te rješavali listić koji je sadržavao pitanja o njihovim virtualnim navikama i pitanja o njihovim savjetima za sigurniji internet. U 8.b su učenici pogledali kratak film Borimo se protiv toga zajedno o vršnjačkom i elektroničkom nasilju. Uslijedila je rasprava o pogledanome vođena pitanjima koja je postavljala razrednica, a nakon toga igra uloga. Učenicima su podijeljene uloge likova iz filma te su u parovima pripremali kratke dijaloge koje su potom odglumili pred razredom (npr. Kim i njezine prijatelje propituje ravnatelj, Joe se povjerava majci). U 8.c razredu učenici su pogledali prigodni video na temu „Sharenting“, a zatim su riješili kviz u kojem su saznali koliko su sigurni na internetu. Učenicima su pročitani i savjeti kako bi mogli unaprijediti svoju sigurnost na internetu. Rješavali su i prigodni kviz na Wordwallu. Reakcija učenika je bila pozitivna te su rekli kako su naučili mnogo novih činjenica kako se zaštiti na internetu, kako smisliti sigurnije zaporke te što su osobni podaci, što je u redu dijeliti na internetu, a što ne, i kome s obratiti ukoliko ih netko na internetu vrijeđa. I na kraju, cijeli tjedan je bio u znaku radionica i tema vezanih uz sigurniji internet. Učitelji su izmjenjivali iskustva i sadržaje te je osim važnosti teme, dobro spomenuti i kolegijalnost oko rada na istoj. Fotografije pogledajte u FOTOGALERIJI. novinarska grupa |
Osnovna škola "Jelenje-Dražice" Dražice |