2023-06-07 12:44:50 Otključajmo baštinu : godišnji školski projekt aktiva jezično-umjetničkog i društveno-humanističkog područja Tema našeg ovogodišnjeg školskog projekta bila je Otključajmo baštinu, a sudionici skupina učenika polaznika izvannastavnih aktivnosti 6.-8. razreda, predmetni učitelji jezično-umjetničkog i društveno humanističkog područja te školski knjižničar. Cilj projekta je razvijanje imaginacije; razvijanje sposobnost traženja i prikupljanja informacija iz različitih izvora znanja, razvijanje socijalne svijesti i ljubavi za materinji jezik, hrvatsku književnost, likovnu i glazbenu kulturu i strane jezike, kao i razvijanje kreativnosti. Očekivani i ostvareni ishodi su: istraživati, povezivati razna predmetna područja na stilskoj i vremenskoj relaciji, grupirati, zaključivati, iskazivati pozitivan stav prema sebi i drugima. Tijekom školske godine održane su razne aktivnosti. Nakon uvodnog predavanja u školskoj knjižnici, učenici su prionuli istraživačko-stvaralačkom radu, pretraživanju dostupnih izvora o temi, odabiru informacija i pisanju tekstova o frankopanskim kaštelima (zajedno sa svojim učiteljicama hrvatskoga jezika i povijesti) koje su potom prevodili na engleski i talijanski jezik, zajedno sa svojim učiteljicama stranih jezika. S učiteljicama geografije i likovne kulture izrađivali su geografsku kartu i likovno je uređivali te uobličili u plakat koji objedinjuje i prikazuje multidisciplinarni istraživački rad učenika 5.-8. razreda o Frankopanima. U bogatu povijest Frankopana zavirite pomoću naše digitalne interaktivne karte koju smo izradili pomoću sadržaja iz naših projektnih aktivnosti: https://view.genial.ly/6465de2aa0eb800011bb6309/interactive-image-frankopani-interaktivna-karta Paralelno s istraživanjem i izradom karte o Frankopanima, učenici 6. razreda koji su sudjelovali u školskom godišnjem projektu u sklopu nastave Hrvatskoga jezika s prof. Majer, istraživali su zavičajnu baštinu - običaje, ljude, predmete iz svakodnevne uporabe, igre, legende, književnost i zavičajnu povijest svoga kraja. Rezultate svojih istraživanja predstavili su ostalim učenicima pomoću plakata i prezentacija u sklopu Noći knjige u školskoj knjižnici. Što je najvažnije, svi sudionici projekta osvijestili su kako ostavštinu prošlih generacija treba brižno čuvati u sadašnjosti kako bi bila ostavljena u naslijeđe za dobrobit budućim naraštajima. Ne hjustajmo va tujinu, leh čuvajmo svoj koren, jezik i starinu. (I. Brdar)
Helena Barić Karajković, prof. i dipl. knjižničar |
Osnovna škola "Jelenje-Dražice" Dražice |