2017-01-26 23:24:58

ŠKOLSKI PROJEKT

Započeo projekt poticanja čitanja Rucak z knjigami

Istraživanja su dokazala da učenici ostvaruju prosječnu razinu pismenosti svojih roditelja, a također stječu čitateljske navike veoma nalik svojim roditeljima. 

Učenici 3. i 4. razreda uključili su se u projekt i otvorili "rucak" u kojem se našlo osam zanimljivih knjiga za djecu i roditelje.

 

Školska knjižničarka Helena Barić Karajković

Brojna istraživanja dokazuju da djeca kojima roditelji od prvih godina života mnogo čitaju i pričaju kasnije lakše usvajaju tehniku čitanja, budući da imaju bogatiji rječnik i razvijeniju maštu. Dijete uživa u kontaktu s osobom koja mu čita i s njom uspostavlja tople osjećajne veze. Estetska ugoda povezana je s osjećajem sigurnosti i topline, pa zato dijete kasnije čitanje povezuje s ugodnim osjećajima.

Obitelj ima iznimnu ulogu pri razvijanju djetetovog odnosa prema čitanju. Stručnjaci upozoravaju da s polaskom djeteta u školu roditelji ne bi smjeli prestati s glasnim čitanjem djetetu. Djeca iz onih obitelji u kojima se mnogo govori i strpljivo sluša najmlađe, čita i pripovijeda bajke te nadzire i usmjerava djetetovo gledanje televizije – sačuvaju mnogo više početne znatiželje i kasnijeg zanimanja te zbog toga bez problema razvijaju učinkovitu čitateljsku sposobnost. Za razliku od njih, djeca koju su roditelji gurali pred televizore da bi imali mir od djece, ili zajedno s njima gledali za djecu neprimjereni program, često imaju poteškoće s čitanjem i usvajanjem drugih jezičnih sposobnosti.

Ako roditelji zajedno s učiteljima prenose poruku da je čitanje važno, zanimljivo, da stvara zabavu i užitak, djeca postaju svjesna da se čitanjem može dobiti mnogo korisnoga u životu – rezultati su zajamčeni.

Zbog svega gore navedenoga i ove školske godine za učenike 3. i 4. razreda pripremili smo „rucak“ s osam zanimljivih knjiga iz različitih područja. Neke su knjige namijenjene roditeljima, neke djeci, a neke za zajedničko čitanje.

Sa zanimanjem razgledajte knjige i odredite si svaki dan tih nekoliko dana barem nekoliko minuta, za čitanje: – bilo zajedničko (jedan čita na glas, a ostali ga slušaju), bilo skupno (svi čitaju istodobno različite knjige u tišini), bilo u isto vrijeme svi ili svatko kad mu odgovara ili na bilo koji drugi način – važno je jedino da svi članovi obitelji tih dana čitaju i porazgovaraju o pročitanomu. Nakon pročitanih odlomaka prokomentirajte ih, pokušavajući skrenuti pozornost na zanimljive i vrijedne dijelove.

Svoje dojmove i zanimljivosti zapišite u priloženu bilježnicu. U bilježnicu svakako upišite sljedeće: ime i prezime djeteta, razdoblje u kojemu je kod vas gostovala knjižnična naprtnjača i dojmove o pročitanomu.

Po vlastitoj želji možete također nešto nacrtati, nalijepiti fotografiju ili napisati sastavak, pjesmu i sl.

Kad dijete donese knjižnu naprtnjaču u školu, ispričat de najljepše doživljaje tijekom proteklih dana kad su svi u obitelji čitali knjige iz naprtnjače.

Ovim projektom motiviramo učenike za čitanjem, no svrha nije dobiti pobjednika, već pobjednicima proglasiti sve one koji su čitali i tijekom čitanja osjetili estetski doživljaj – stvorili unutarnje duhovno i emotivno zadovoljstvo kao vrhunsku vlastitu nagradu za čitanje.

Prigodom čitanja u obiteljskom krugu želimo vam mnogo smijeha, topline, igre i blizine!


Osnovna škola "Jelenje-Dražice" Dražice